Women in financial services

Members login
aanmelden

Persbericht: WIFS tekent partnership met NCD

AMERSFOORT, 16 april 2015 – WIFS heeft vandaag officieel een partnership getekend met De Nederlandse vereniging van Commissarissen en Directeuren (NCD).

De beide verenigingen onderstrepen daarmee hun inzet om de diversiteit van leiderschap binnen organisaties een breder draagvlak te geven.

De NCD is een nadrukkelijke voorstander van een grotere diversiteit in de Boardroom. Dat is immers de beste garantie voor succes van bedrijven. Met het M/V project wordt daar actief aan gewerkt met Leadership- en Governance opleidingen, stage/ervaringsplekken en coaching.
WIFS beijvert zich om de inbreng van vrouwen, en vrouwelijke waarden, binnen de financiële sector te bevorderen om een bijdrage te leveren aan de noodzakelijke veranderingen in de financiële sector.

WIFS en NCD zullen elkaars diensten en activiteiten waar mogelijk aanbieden onder hun leden. Ook zal er gekeken worden naar de mogelijkheden voor het organiseren van gezamenlijke events.

“Om meer feminiene invloed te kunnen uitoefenen en een beter evenwicht van mannen en vrouwen in de Boardroom te krijgen is samenwerking met de NCD cruciaal. Samen optrekken om de veranderingen inhoud te geven geeft het beste resultaat. Van de NCD weten we dat ze een groot voorstander zijn van een beter evenwicht in de Boardroom ”, aldus Natalia Goncharova van WIFS.

Volgens Ron Steenkuijl, voorzitter van de NCD, past deze samenwerking perfect bij de eigen doelstellingen van de NCD. “Een grotere bijdrage van vrouwen op elk niveau van de organisatie, dus ook de top, leidt tot aanmerkelijk beter leiderschap. Onderzoek na onderzoek bevestigt dat. Dat nieuwe leiderschap, uitgaande van diversiteit, hebben we in Nederland hard nodig om onze toppositie in de wereld te houden. Samen optrekken met WIFS om dat te bereiken steken we graag energie in”, zo licht Steenkuijl toe.

« naar overzicht